Meertalige copywriting

Je gaat internationaal ondernemen (of je doet dit al) en wilt graag jouw internationale doelgroep bereiken. Door aansprekende en unieke content te bieden in de moedertaal van jouw klanten of prospects, raak je hen écht.

Wat is copywriting?

Met pakkende en wervende communicatie bereik je jouw doelgroep. En door jouw doelgroep te raken en te blijven boeien, kun je deze aanzetten tot actie. Zo worden ontvangers klanten. Wat je daarvoor nodig hebt? Copywriting skills. En die bezitten wij. Copywriting is het schrijven van offline of online teksten voor commerciële doeleinden. Het verschil met ‘gewoon’ tekstschrijven zit ‘m in het aanzetten tot actie (op de korte of lange termijn). Je kunt copywriters inzetten voor het schrijven van bijvoorbeeld:

  • Blogs
  • Websites
  • E-mailnieuwsbrieven
  • Advertenties
  • Brochures
  • Folders
  • Flyers
  • Advertorials

Waarom meertalige copywriting?

Als je over de grens zakendoet, moet ook jouw anderstalige copy pakkend en vlot geschreven zijn. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om jouw bestaande content te laten vertalen. Dit is een goede optie als de inhoud en de stijl van de teksten die je in andere talen wilt aanbieden hetzelfde zijn. Wil je echter unieke content, dan kun je de teksten beter direct in de doeltaal laten schrijven. Zo zorg je ervoor dat de inhoud uniek is en de tekst speciaal wordt geschreven voor de doelgroep. Bij vertalingen zijn alle teksten inhoudelijk gelijk, bij meertalige copywriting kan de inhoud en de stijl van de teksten in de diverse talen verschillen. En juist zo creëer je unieke content. Door ons grote netwerk aan internationale copywriters, kunnen wij in alle talen zorgen voor deze wervende teksten.

Benieuwd hoe je dit zelf aan kunt pakken?

Lees onze whitepaper

Uitgebreid proces

Als vertaalbureau nemen wij de coördinerende rol aan in het copywritingproces, waarmee je één aanspreekpunt voor alle talen hebt. Copywriting is een belangrijk onderdeel van jouw internationale communicatie. Daarom volgen wij hiervoor een duidelijk uitgewerkt proces, waarin LinQuake een coördinerende rol heeft. Dit proces bestaat uit diverse stappen, waarin alle partijen een aandeel hebben.

  • We starten de opdracht met een intake, waarbij we met jou als mogelijke opdrachtgever de opdracht goed doorspreken. Waarvoor is de copy bedoeld? Wie is jouw doelgroep? Wat zijn jouw stijlwensen? Heb je specifieke criteria voor de copywriters? Moet de copy op locatie worden uitgevoerd?
  • Na deze intake stemmen we concrete projectafspraken met je af, waarna we een uitgebreide briefing opstellen richting onze copywriters. Je krijgt een vaste projectmanager als contactpersoon toegewezen.
  • Voor iedere taal zetten wij twee (native) copywriters in. De eerste copywriter schrijft de teksten naar aanleiding van de briefing en jouw wensen. De tweede copywriter controleert de teksten uitgebreid op spelling, grammatica, zinsbouw en desgewenst stijl. Voor deze copywriters hanteren wij diverse selectiecriteria: domeinkennis, talenkennis, ervaring, match met jouw doelgroep, passende stijl, etc.
  • Jouw projectmanager controleert de copy op onder andere vorm, lay-out en aantal woorden.
  • Hierna zal de copy door ons geleverd worden. Wij vragen je altijd om feedback of goedkeuring. Het is voor ons belangrijk dat er ook een inhoudelijke check gedaan wordt op de copy. Zo kunnen wij eventuele feedback verwerken en komen we samen tot een optimaal resultaat.

Resultaten meten

Als de copywritingopdracht afgerond is, kunnen we bij online content desgewenst resultaten gaan meten en bijstellen. We kunnen verschillende versies van dezelfde tekst testen of we meten de resultaten aan de hand van het aantal (toenemende) websitebezoekers. Hierover gaan we graag met jou in overleg.

Contentstrategie

Mocht je je afvragen of meertalige copywriting überhaupt interessant is voor jouw organisatie, dan denken wij graag met je mee over een eventuele contentstrategie. Een contentstrategie kan een onderdeel zijn van jouw hele marketingplan, waarbij content wordt gezien als een eventueel marketingmiddel en niet als doel op zich. Een contentstrategie beschrijft het soort content, de juiste kanalen, de doelgroep en de gewenste resultaten. De juiste content kan bijdragen aan het behalen van jouw marketingdoelen.

Webteksten herschrijven

Als je jouw teksten zelf wilt schrijven of al geschreven hebt, bieden we ook de mogelijkheid om je webteksten door ons te laten optimaliseren voor zoekmachines en/of wervender te maken.

Ook interessant voor jou:

Internationale SEO

Bekijk pagina

Whitepaper Meertalige copywriting

Bekijk pagina